Så pausar du eller avslutar ditt abonnemang hos Factor

Här kan du läsa mer om hur du pausar eller avslutar ditt abonnemang med färdigrätter hos Factor. Med Factor kan du vara spontan och hoppa över en vecka om det inte passar eller om du är på semester. Det enda du ska göra är att meddela oss innan deadline samma vecka.
Här kan du läsa mer om hur du pausar eller avslutar ditt abonnemang med färdigrätter hos Factor. Med Factor kan du vara spontan och hoppa över en vecka om det inte passar eller om du är på semester. Det enda du ska göra är att meddela oss innan deadline samma vecka.

Läs mer om Factors avbokningsregler

Hur avslutar jag mitt abonnemang hos Factor?

Hur avslutar jag mitt abonnemang hos Factor?

Du kan enkelt pausa dina leveranser när du vill i appen eller på vår hemsida. Vill du hellre säga upp ditt abonnemang helt och hållet? Detta kan du göra genom att följa dessa steg:

  1. Gå in på Factors hemsida och logga in på ditt konto
  2. Klicka på ditt namn längst upp till höger på skärmen och välj "Inställningar”
  3. Scrolla ner och välj "Avsluta medlemskap".
  4. Factor skickar ett bekräftelsemeddelande till dig.
Är du en ny kund som undrar hur du avslutar ditt abonnemang?

Är du en ny kund som undrar hur du avslutar ditt abonnemang?

Factor är glada att höra att du överväger att komma igång och starta ett abonnemang hos Factor! Factors måltider är gjorda för att uppfylla dina mål när det kommer till näring och energi i maten, men samtidigt göra det så enkelt som möjligt för dig.

Det finns måltidsplaner eller menyer för olika behov och när du beställer kan du välja mellan 6 olika kosttyper: Vegetariskt, Pescetariskt, Keto, Proteinrikt och måltider med fokus på lågt antal kalorier (Max 550 kcal) eller Kockens val. När du väljer en särskild plan för dina måltider kommer du automatiskt att se de rätter som uppfyller kraven som stämmer överens med temat. Det är också möjligt att blanda och matcha mellan de olika kosttyperna. Dessa preferenser används för att Factor ska kunna uppfylla olika krav på vad du som har ett abonnemang önskar och vill ha i dina måltider.

Factor använder ett flexibelt abonnemang som du kan avbryta när som helst. När du har skapat ett konto kan du enkelt avsluta abonnemanget i dina kontoinställningar. Du gör detta på följande sätt:

  1. Logga in på ditt konto och klicka på ditt namn längst upp till höger på skärmen.
  2. Välj inställningar och scrolla ner, klicka på "Avbryt medlemskap".

Med Factors flexibla prenumeration kan du även hoppa över måltider i en vecka och starta upp din prenumeration veckan efter igen.

Är du en befintlig kund som vill pausa ditt abonnemang?

Är du en befintlig kund som vill pausa ditt abonnemang?

Oavsett om du är bortrest eller bara vill ta en paus från Factors färdigrätter kan du alltid pausa ditt abonnemang och hoppa över dina veckoleveranser. Du gör detta på följande sätt:

  1. Logga in på ditt konto.
  2. Klicka på "Min meny".
  3. Välj leveransdag för den vecka eller de veckor du vill hoppa över och klicka sedan på "Hoppa över vecka".

Med appen får du en bra överblick över kommande veckor och kan planera dina olika måltider.

Är du en befintlig kund som vill säga upp ditt abonnemang?

Är du en befintlig kund som vill säga upp ditt abonnemang?

Det var tråkigt att höra att du vill avsluta ditt abonnemang hos Factor. Om du ändrar dig och vill njuta av sunda och välbalanserade måltider igen, vänligen kontakta Factor igen så att du kan få de senaste nyheterna om nya färdigrätter och olika erbjudanden. Tills dess kan du läsa hur du avslutar ditt abonnemang här:

  1. Logga in på ditt konto.
  2. Klicka på ditt namn i det övre högra hörnet och klicka sedan på "Kontoinställningar.
  3. Avbryt ditt abonnemang.
  4. Följ instruktionerna för att avsluta ditt abonnemang med färdigrätter.

Du kommer att se ett meddelande som bekräftar att ditt konto har avslutats. Se till att du pausar eller avbokar senast fem dagar före din nästa planerade leverans vid midnatt så att Factor kan meddela olika leverantörer. Observera att Factor inte kan behandla avbokningar som begärs efter brytdatumet. Du är tyvärr ansvarig för alla avgifter för beställningar som redan har behandlats.